Akdeniz
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Süleyman Özderin’in,
Sanko Sanat Galerisi’nde açtığı “Dokusal Soyutlamalar II” temalı 5’inci kişisel
sergisi 4 Ekim’e kadar gezilebilecek.
Dr.
Özderin, resimlerimde sosyal yaşamı ilgilendiren çeşitli
konularda desen tasarımlarını dikkate alarak soyutlama statüsünde bir anlayış
izlediğini söyledi.
Sergide
yer alan ve “Textural Abstraction” olarak adlandırılan resimleri 2014 yılından
beri yaptığını belirten Dr. Özderin, “Bu resimlerin temeli dokusal görüntüler
ile desen çizimlerinin bir tasarım anlayışı biçiminde ifade edilmesine
dayanıyor” dedi.
Dr.
Özderin, “Resimlerde kimi zaman gerçeküstü görüntüler dokulardan oluşan bir
bütün içerisinde ortaya çıkabiliyor. Bu anlamda dokusal resimler gerçeküstü bir
içeriğe de sahip” diye konuştu.
Resim
yapmanın çok özel bir uğraş ve duygu olduğunu, insanın o duygu ile resme başlayıp
bitirdiğini vurgulayan Dr. Özderin, “Normal günlük işlerimizin dışında bir
uğraş. Çok sıkıldığınız anda resim yapamazsınız, çok diretirseniz de o resmi
bozarsınız. İşte o zaman resmin özel bir konumda olduğu anlaşılır” ifadelerini
kullandı.
Resmi
tasarlayarak yaptığını, en önemsediği ve en zorlandığı nokta çizimlerin sosyal
içerikli olabildiğini sözlerine ekledi.
Sergi,
Sanko Sanat Galerisi’nde, 4 Ekim’e kadar her gün 10.00 – 22.00 saatleri
arasında gezilebilecek.
DR.
SÜLEYMAN ÖZDERİN
Dr.
Özderin, Nevşehir’in Avanos ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimimi Ankara’da
tamamladı. 1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi “İç
Mimari ve Çevre Tasarımı” Anasanat Dalından başarı ödülü alarak mezun oldu.
2003’te
Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Soyut Resimde İçerik ve
Biçim” adlı yüksek lisans tez araştırmasını, 2011 yılında Gazi Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsünde Çağdaş Soyut Sanatta Ontolojik Temeller” adlı
doktora tezini tamamlayan sanatçı, çağdaş soyut sanatın ontolojik temellerini
araştırdığı doktora çalışmasında, “Küresel Eksen Merkezli Çözümsel Hiyerarşik
Yapı Sistemi” adıyla, soyut sanatın “ontolojik” temellerini “bilimsel bir
teori” olarak yazdı.
Tasarım
ve sanat alanındaki çalışmalarına Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar
Fakültesinde devam eden sanatçının, hakemli dergilerde sanat felsefesi, sanat
ontolojisi, sanat ve tasarım eleştirisi ve “analitik tasarım teorileri” ile
ilgili yayınlanmış çeşitli makaleleri bulunuyor.
Sanatçının
tek amacı düşünceyi sanata, resim yoluyla çevirebilmektir. Bu yöntem bazen
tersine işleyerek; sanatı “resim yoluyla düşünce” haline getirebilmeyi de
içermektedir. Bu bağlamda konu veya amaç
ne olursa olsun; bir eser gerçek anlamda “resimsel” olabilecek niteliklere
mutlak suretle sahip olmalıdır.