Trabzonlu
ressam Yasemin Kalyoncu, Sanko Sanat Galerisi’nde “Düşlemelekler” temalı 9’uncu
kişisel resim sergini açtı.
Çalışmalarında
lekesel etkiyle birlikte daha çok deseni ön plana çıkardığını belirten
Kalyoncu, eserlerinde sergilediği masalsı etkiyi tuvallerine yansıttığını
söyledi.
Trabzon
Tevfik Serdar Anadolu Lisesi’nde resim öğretmeni olarak görev yaptığını ifade
eden Kalyoncu, “Çalışmalarımı kadınının hayal dünyasının tablolara yansıması
olarak görüyorum. Tuvalimde kadının düşlerini, özgürlüğünü, gücünü,
yaşanmışlıklarını, yaşanmamışlıklarını anlatmaya çalışıyorum” dedi.
ÇOCUKLAR
ANNE BABALARIN DAVRANIŞLARINDAN ETKİLENİR
Resim
sanatına yönelmesinde küçükken annesinin çizim yaparak anlattığı masalların
büyük katkısı olduğunu anımsatan Kalyoncu, “Küçükken annem çizim yaparak masal
anlatırdı. Annemin anlattığı masalları hayal ederek resim yapmaya başladım”şeklinde konuştu.
İlk
dönemlerde kendisinden başka herkesin resim yapabileceğini düşündüğünü fakat kendi yeteneğinin farkına vardıktan sonra resim öğretmeni olmaya karar verdiğini
anlatan Kalyoncu, “Şu an hem öğretmenlik yapıyorum hem de resim sanatını
sürdürüyorum. Resim, benim için bir yaşam biçimi ve tutkudur. Çocuklar anne
babaların davranışlarını örnek alır, bana da annem ve ailem yol gösterici oldu.
Elde ettiğim başarıda annemin ve eşimin büyük katkıları var” ifadelerini
kullandı.
SANATIN
OLDUĞU YERDE ASLA KÖTÜLÜK OLMAZ
Kadının
tüm düşüncelerini, kendi hayal dünyasında tuvale aktardığına vurgu yapan
Kalyoncu, “Resimlerimi sessiz şiirler olarak görüyorum. Resim yapmak şiir
okumakla eşdeğer. Her dizesinden cümlesine kadar farklı dünyalar. Şiir yazmak
da resim yapmak gibidir” değerlendirmesini yaptı.
Gençlere
ve ailelere de sanatla ilgili önerilerde bulunan Kalyoncu, şunları kaydetti:
“Ruhumuzu
beslemeliyiz. Sanatın olduğu yerde asla kötülük olmaz. Çocuklarımız ve
gençlerimiz geleceklerine daha sağlıklı yön verebilmeleri adına en az bir sanat
dalıyla ilgilenip, sanatla bağlarını güçlü tutmalılar. Doğayı ve doğadaki
canlıları sevsinler, sevginin gücüne inansınlar. Başarının yolu iyi insan
olmaktan ve çok çalışmaktan geçiyor.”
Sanat
çalışmalarını Trabzon’da kendi atölyesinde sürdüğünü anımsatan Kalyoncu,
sözlerini şöyle tamamladı:
“Akrilik
boya tekniğiyle resim yapıyorum. Sergimde 24 adet değişik boyutlarda yağlı boya
tekniğinden oluşan eserlerim yer alıyor. 2009-2019 yılları arasında Ankara, İstanbul
ve Trabzon’da kişisel sergiler açtım. Çok sayıda da karma sergi ve uluslararası
olmak üzere birçok çalıştaya katıldım.”
SANKO
SANATIN ELÇİSİ SANATÇININ DESTEKÇİSİDİR
Yasemin
Kalyoncu’nun eşi Ressam Raif Kalyoncu ise SANKO Holding’in sanata ve sanatçıya
verdiği desteğin önemine değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“SANKO
Holding, ekonomiye ve istihdama sağladığı katkının yanı sıra, sanata ve
sanatçıya da büyük değer vermektedir. Holdingin sosyal sorumluluk projeleri
arasında yer alan Sanko Sanat Galerisi, sanat adına önemli bir görev
üstlenmiştir. Sanata verdiği desteğin eşine az rastlanmaktadır. Sanatın elçisi
ve sanatçının destekçisi olan SANKO Holding’e katkılarından dolayı teşekkür
ederim” diye konuştu.
Galerinin
15 yıldır sanatçıların buluşma noktası olduğunu ve şimdiye kadar 250’den fazla
sergi açıldığına dikkat çeken Sanko Sanat
Galerisi Yürütme Kurulu Başkan Yardımcısı Cengiz Halil Çiçek, Türkiye
genelinde önemi bilinen bir galeri olduklarını ve bu anlamda çok mesafe kat
ettiklerinin altını çizdi.
Sanko
Park AVM İşletme Müdürü Taner Neng, “SANKO Holding’in sanata ve sanatçıya
bakışı pozitiftir. Gaziantep’te bu kadar aktif ve faal bir sergi
organizasyonuna öncülük etmenin gururunu yaşıyoruz” derken, Sanko Sanat
Galerisi Yürütme Kurulu Üyesi Murat Köylüoğlu “2004 yılında okul sergisi olarak
çıktığımız bu yolda profesyonel sanat galerisi olmanın heyecanını yaşamaya
devam ediyoruz” diyerek mutluluğunu dile getirdi.
Konuşmalardan
sonra Gaziantepli Ressam Gül Öztürkmen Demir, SANKO Holding tarafından
bastırılan ve Gaziantep Arkeoloji Müzesi’nin
bilimsel yayını olan “Belkıs Zeugma ve Mozaikleri” isimli bilimsel
yayını, sanatçı Yasemin Kalyoncu’ya hediye etti.
Kalyoncu’nun,“Düşlemelekler” temalı sergisi Sanko Sanat Galerisi’nde, 25 Ekim’e kadar her
gün 10.00 – 22.00 saatleri arasında gezilebilecek.
YASEMİN KALYONCU
1995
yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Fatih Eğitim Fakültesi Resim-İş
Eğitimi Bölümü’nden 1995 yılında mezun olan Yasemin Kalyoncu (47), ilk görev
yeri Batman’a, sonrasında Trabzon’a atanıp sırasıyla Atatürk İlköğretim Okulu
ve Trabzon Lisesi’nde görev yaptı.
1997-1998
yılında görevlendirme olarak KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi’nde, desen ve yazı
dersleri veren Kalyoncu, 2000 yılında KTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek
lisans eğitimini tamamladı.
2003
yılında Ankara’ya atandı, altı yıl süreyle İl Milli Eğitim Müdürlüğü Beden
Eğitimi, Spor ve İzcilik Bölümü Millî Bayramlar Kutlama Komitesinde resim
öğretmeni olarak fon grubunda fon resimleri, afiş, logo, kapak ve kostüm
tasarımı yaptı. Ankara Hizmet içi Eğitim Enstitüsünde açılan Minyatür (2004),
Tezhip (2005), Hüs-nü hat (2005) Kurslarına katıldı.
2009
yılı itibariyle tekrar Trabzon’a atanan sanatçı, bir ilköğretim okulunda kısa
bir süre görev yaptıktan sonra, Tevfik Serdar Anadolu Lisesine atandı halen
aynı okulda görevini sürdürüyor.
2011-2012
yılında görevlendirme ile KTÜ Meslek Yüksekokulu El sanatları Bölümünde Desen,
Tezhip Geleneksel, Türk Desenleri ve Temel Sanat Eğitimi derslerini veren
sanatçı sekiz kişisel, çok sayıda karma sergi ve sekizi uluslararası olmak
üzere birçok çalıştaya katıldı. Ayrıca Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım
Fakültesinde düzenlenen 1. Uluslararası Sanat Sempozyumunda ‘Modernizim Sonrası
Resim Sanatında Müziğin Etkisi’ konulu bildiri sundu.
2014-2015
yıllarında Millî Eğitim Bakanlığınca kitap yazım komisyonunda
görevlendirilerek, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde okutulan; Üç boyutlu
Sanat Atölye Kitabında yazar olarak çalışan sanatçı çalışmalarına kendi özel
atölyesinde devam etmektedir.
Yaşamın
ritmini müzikle ifade etmeye çalışan sanatçı, çalışmalarında lekesel etkiyle
birlikte deseni daha çok ön plana çıkarmaktadır. Müzikle resmin etkileşimini,
insan ve yaşamın etkileşimi olarak ifade ederken, yaşanmışlığın ve
yaşanmamışlığın izlerini çalışmalarına aktarmaktadır.